Przewoźnik nie musi posiadać siedziby i mieć zarejestrowanej firmy w danym kraju, aby móc na terenie tego kraju wykonywać przewozy drogowe. Przewozy takie odbywają się z reguły w państwie, w którym nastąpiło zakończenie właściwego przewozu międzynarodowego w postaci rozładunku towaru i są ograniczone czasowo i ilościowo. Maksymalnie przewoźnik może po rozładunku wykonać trzy przewozy na terenie danego kraju, przy czym ostatni rozładunek w tym kraju musi mieć miejsce w siódmym dniu po rozładunku wynikającym z wykonanego uprzednio transportu międzynarodowego. Szczegółowe kwestie w tej sprawie reguluje od dnia 14.05.2010 art. 8 i 9 nowego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1072/2009 z dnia 21.10.2009r., która weszła w życie dnia 04.12.2011r.
NA potrzeby stosownych przepisów rozróżnia się dwa rodzaje ubezpieczeń dotyczące przewozów kabotażowych. W zależności od kraju na terenie którego przewóz ma miejsce, są to przewozy kabotażowe na terenie Niemiec oraz pozostałych krajów Unii Europejskiej.
Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje odpowiedzialność cywilną Ubezpieczonego wynikającą z zarobkowego przewozu towarów w prawie dozwolonym kabotażu na terenie Niemiec. Ochrona ubezpieczeniowa dotyczy odpowiedzialności cywilnej ponoszonej zgodnie z obowiązującymi przepisami Niemieckiego Kodeksu Handlowego (HGB) oraz niemieckiej Ustawy o towarowym transporcie samochodowym (GüKG) . Minimalna suma gwarancyjna na wszystkie zdarzenia wynosi 1.200.000 euro z limitem 600.000 euro na jedno zdarzenie. W Niemczech wymagany jest też specjalny certyfikat potwierdzający ubezpieczenie, który powinien być wożony w każdym samochodzie uczestniczącym w przewozie kabotażowym na terenie Niemiec. Towarzystwa ubezpieczeniowe wydają stosowne certyfikaty w momencie zawarcia ubezpieczenia kabotażowego.
Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje odpowiedzialność cywilną Ubezpieczonego wynikającą z zarobkowego przewozu towarów w prawie dozwolonym kabotażu na terenie krajów Unii Europejskiej poza Niemcami. Ochrona ubezpieczeniowa dotyczy odpowiedzialności cywilnej ponoszonej zgodnie z obowiązującymi przepisami kraju, na terenie, którego wykonywany jest przewóz kabotażowy. Suma gwarancyjna oraz limit dla jednego wypadku ubezpieczeniowego jest taka sama jak dla OCP w międzynarodowym ruchu drogowym. Nie mamtutaj wymogów co do wysyokości ubezpieczenia, tak jak to jest w przypadku ubezpieczenia kabotażowego na terenie RFN.
Naszym klientom oferujemy najkorzystniejsze i najtańsze ubezpieczenie przewozów kabotażowych na terenie Niemiec i krajów Unii Europejskiej. Warunkiem jest jednoczesne zawarcie ubezpieczenia OC przewoźnika w rcuhu międzynarodowym (kabotaż występuje jako dodatkowa klauzula do ubezpieczenia OCP). Zapraszamy do kontaktu!